Kaip žinia, gamta nepakenčia tuštumos. Jeigu jūsų kondicionierius dėl vienos ar kitos priežasties buvo išhermetizuotas, vietoje freono jame – oras ir vandens garai.
Vanduo kondicionieriui ypač pavojingas. Jeigu jūs, pavyzdžiui, važinėjotės visą žiemą be kondicionieriaus radiatoriaus, vandens sistemoje gali būti netgi labai daug. Nesunku atspėti, kad esant neigiamoms temperatūroms, kurios atsiranda kondicionieriuje, vanduo paprasčiausiai užšąla. Be to, nuo vandens,tuo labiau nuo jame ištirpusių, nuo kelio patekusių reagentų, sistema veikiama korozijos.
Dabar sistemą reikia papildyti reikiamu kiekiu dujų. Nesigilindami į smulkmenas, keliais žodžiais, aprašysime užpildymo techniką. Pajungiamos stotelės pildymo žarnos tiesiai prie automobilio kondicionavimo sistemos. Tam, kad sistemoje neliktų oro ir vandens, prieš užpildymą padaromas vakuumas, užpildomas UV dažais ir užpilamas reikiamas freone tirpaus tepalo kiekis. Galiausiai, automobilio kondicionavimo sistema užpildoma freono dujomis. Kiekis nustatomas pagal automobilio markę (kiekvienam automobiliui individualus kiekis).
Kodėl būtina stebėti, kad į sistemą patektų tikslus kiekis freono?
Pilnai neužpildytoje sistemoje kompresorius kenčia nuo alyvos trūkumo. Žinoma, kad alyvą išnešioja freonas. Jeigu freono nepakanka, į kompresorių patenka per mažas kiekis alyvos, tai jį priveda prie priešlaikinio nusidėvėjimo. Be to, nepilnai užpildytas kondicionierius prastai šaldo.
Perpildyta sistema nei trupučio ne geriau. Joje pakyla slėgis, kompresorius dirba paskutinėm išgalėm, būna, netgi atsijungia dėl avarinio slėgio padidėjimo. Kaip ir pirmu atveju, kondicionierius nešaldys.
Savaime aišku, kad sistemą galima užpildyti tik tam tikru, numatytu freono ir alyvos tipu. Su freonu R – 12 reikia naudoti mineralinę alyvą, o freonas R–134a reikalauja sintetinės alyvos. Yra ir universalios alyvos, kuri tinka abiem freono tipam.
Reikia pastebėti, kad kai kurios problemos, susijusios su blogu kompresoriaus darbu, pasirodo tik po sistemos užpildymo. Dažnai tai būna po to, kai žmogus ilgai važinėjo su neužpildytu kondicionierium.
Pavyzdžiui, automobilis Volkswagen Sharan, IV Golf, Audi A3 nuo ilgos sistemos išhermetizacijos į vidų patenka vandens garai. Nuo jų pasidengia rūdimis kompresoriaus vožtuvai. Suprantama, kad rūdys nepergraužia jų kiaurai, jie viso labo pasidengia plonu oranžinių nuosėdų sluoksniu. Bet to pakanka, kad sumažinti kompresiją.
Būna, kad alyvos papildymas ir priverstinis kompresoriaus darbas padidintom apsukom išgelbėja situaciją ir agregatas pradeda po truputį „atgyti“. Deja, taip būna ne visada.
Salono filtrą reikia keisti kasmet arba kas 15 tūkst. km. Kodėl?
• Reguliarus filtro keitimas reikalingas ir rekomenduojamas, transporto priemonių gamintojų, nes teršalų nusėdimo sluoksnis tampa vis didesnis ir į saloną patenka vis mažiau oro.
• Stipriai užterštas salono oro filtras gali sugadinti vėdinimo sistemos ventiliatorių.
• Rasojantys automobilio stiklai yra rodiklis, kad užterštas salono oro filtras – tai yra sumažintas oro pralaidumas.
• Filtro taršos sluoksnis gali sukelti nemalonų kvapą transporto priemonės viduje.