Specialistai pataria nepainioti kondicionerių su klimato kontrolės sistema.
Kondicionierius – įrenginys, šaldantis orą automobilio salone, o klimato kontrolė – tai sistema, palaikanti nustatytą mikroklimatą. Todėl automobilyje gali būti klimato kontrolė su kondicionieriumi, klimato kontrolė be kondicionieriaus, kondicionierius be klimato kontrolės.
Dar viena klaidinga vairuotojų nuomonė yra ta, kad, įjungus kondicionierių, iš jo esą varva freonas. Iš tiesų tai – ne šaldiklis, o kondensatas iš garintuvo.
Daug klausimų automobilių savininkams kyla ir dėl kondicionierių naudojimo žiemą. Specialistai tvirtina, kad, esant minusinei temperatūrai, kondicionierių galima jungti be jokios baimės, tiesiog kai kuriuose automobiliuose žiemą jie paprasčiausiai neįsijungia. Beje, žiemą įjungti kondicionierių gali būti netgi naudinga, mat jei jis nedirba ilgesnį laiką, guminiai riebokšliai pasidaro sausi, todėl padidėja freono nuostolis.
Jokių problemų nekils ir vienu metu įjungus kondicionierių bei karštą orą – kondicionavimo ir šildymo sistemos nėra susietos, tiesiog jos turi bendrą valdymą.
Vairuotojai apie kondicionierių priežiūra neturi dar daug žinių. Perkant automobilį turguje, ne visada reikia tikėti pardavėjo žodžiais, jog kondicionierius veikia.
Kondicionierių patikrinti galima ir patiems. Tai daroma paleidus automobilio varikli ir įjungus kondicionierių bei oro ventiliatorių, iš karto arba netrukus turi įsijungti kompresorius. Jam įsijungus, neturi pasigirsti silpni garsai.
Tiesa, kai kuriuose automobiliuose, esant žemai temperatūrai, kompresorius gali ir neįsijungti. Tai nėra tragedija – tiesiog reikia kuriam laikui automobilį palikti šiltesnėje patalpoje ir pabandyti kondicionierių įjungti is naujo.
Patikrinti, kaip šaldo kondicionerius, taip pat nėra sunku. Vasarą užtenka nustačius tiekiamo oro temperatūrą į žemiausia padėtį ir įjungti maksimalų pučiamo oro srautą. Iš ortakių išeinantis oras turėtų būti vėsus, apie 8-12 laipsnių.
Kondicionierių galima sumontuoti ir Sename automobilyje, tačiau verta pasvarstyti, ar pasimoka tai daryti – mat šio įrenginio kaina – nuo 1 iki 1.5 tūkstanč ių Eurų – gali viršyti mašinos vertę.
Be to, patariama protingai rinktis vėsinimo temperatūrą. Vienas netinkamo oro kondicionieriaus naudojimo pavyzdys – vos tik įsėdus į saulės įkaitintą automobilį, kondicionierių įjungti didžiausiu pajėgumu. Tačiau geriau temperatūrą mažinti palaipsniui.
Tie, kurie važinėja beveik nenaudodami kondicionieriaus, jį turėtų profilaktiškai kartas nuo karto įjungti. Kai jis nenaudojamas, netepama sistema ir didesnė tikimybė siurbliukui sugesti. Be to, išsausėja guminiai riebokšliai, dėl to padidėja natūralūs šaldiklio nuostoliai.